Med RFID får alle gæster individuel VIP behandling
Sammen med 9 partnere leverer RFID-specialisten en række demo-projekter for EU. Hovedprojektet RFID-ROI-SME har til formål at demonstrere hvordan man opnår god "return of investment" ved anvendelse af RFID i små og mellemstore virksomheder.
RFID-specialistens projekt er en integreret løsning bygget op omkring et elektronisk VIP kort integreret med RFID, der giver kunden en masse nye servises både før under og efter selve den traditionelle rejse som vi kender fra charterbranchen gennem mange år, projekter demonstrerer således hvordan RFID kan ændre forretningsområder og give mulighed for helt nye ydelser.
Det RFID baserede TRM system til charter og andre pakkerejser, håndter alle kontakter med kunderne både før, under og efter rejsen, baseret på en central database med direkte adgang fra mobile enheder på destinationerne.
Det giver et ledelsesværktøj med altid opdateret information om salg og sikkerhed på destinationerne, samtidig med at det giver Guiderne et mobilt værktøj de kan have med ud blandt gæsterne.
Systemet giver kunderne bedre service, der gør det lettere for dem at få informationer.
Med anvendelse af RFID-teknologi til TRM i forbindelse med pakke-rejser vil charterselskabet også kunne håndtere en lang række nye ydelser.
Med systemet opnår man:
Stor fleksibilitet i betjening af kunderne
God skalerbarhed af processerne
Mobilt mersalg og informationer til passagererne på stedet.
Sikkerheds og kvalitets-dokumentation for transport.
Altid opdateret information til Guiderne
On-line managementsrapporter fra alle destinationer.
information når det sker, mens det sker.
Hurtig oplæring af nye guider i adminstrative rutiner.
TRM-systemet har web-interface til bookingsystemer
RFID baseret TRM giver en lang række fordele som vil have markant indflydelse på både udbuddet af produkter og ydelser, der er indeholdt i en charterrejse eller pakkerejse og processerne omkring kundebetjening.
Med nye før rejse produkter og check ind produkter, nye service produkter med forsikring og sikkerhed, og selvfølgelig nye efter rejse produkter, bliver kontakten til kunden meget mere nyanceret og individuel med et RFID baseret TRM system. Kunden vil opleve en komplet service der omfatter alle services fra første kontakt til afslutning af kundeforholdet.
Anvendelse af RFID vil i forretningsprocesserne betyde øget sikkerheden for både rejsearrangør og passagerne, under rejsen og på destinationen.